marți, 22 februarie 2011

Grea si frumoasa

Nu de putine ori am auzit femei care spuneau ca sarcina le-a furat frumusetea.Se plangeau ca nu mai erau ca inainte. Nu sunt de acord cu asa ceva asa ca vreau sa pun negru pe alb si parerea mea. Da, o femeie insarcinata nu mai este ca inainte. Normal, are o viata care creste in ea, un omulet tocmai este in curs de formare. Toate organele se dilata, burta creste. Chiar daca ai fost mare sportiva dupa primele luni patratelele de pe abdomen dispar. Asta nu inseamna, ca devii urata, sau neatragatoare. Din contra, din ce am vazut, hormonii sunt de partea ta si iti dau o anumita stralucire si o aura pe care inainte cu siguranta nu o aveai.Nu vreau sa generalizez pentru ca bineinteles exista si aici exceptii si exista intr-adevar persoane care au anumite probleme din cauza dezechilibrelor hormonale. Pot aparea cosuri pe fata, pot aparea diverse pete maronii pe piele, pot aparea cearcanele.Dar, per general, o femeie insarcinata este o femeie frumoasa. Faptul ca te rotunjesti un picut, sau ca ai o burta de zici ca ai baut un butoi de bere nu trebuie sa impiedice o viitoare mamica sa se ingrijeasca si sa fie atenta un pic la ceea ce pune pe ea. Mie personal nu mi-au placut niciodata salopetele..de nici un
fel. Mi se pare ca uratesc o femeie gravida. De ce sa le porti cand te fac intr-adevar sa arati de doua ori mai mare decat esti de fapt. Poti purta bine mersi colanti cu bluzite lungi, si esti de 2 ori mai sexy;) Exista pe net o gramada de site-uri cu tricouri super haioase pentru gravide. Poti purta o sumedie de modele de rochite. Acum e momentul pentru rochita babydoll sau daca esti mandra de curbele tale nimic nu te impiedica sa porti rochite mulate care iti scot in evidenta formele apetisante. Graviditatea este expresia suprema a feminitatii, de ce sa nu te mandresti cu ea?! mai jos sunt doar cateva staruri mandre de noile curbe:


Cum se schimba obiceiurile de infrumusetare? in principiu nu se schimba, nu trebuie sa se schimbe. Trebuie doar sa fii mai atenta in alegerea produselor, in caz ca nu erai deja. Adica de evitat produse cu multe chimicale, cu parabeni si tot felul de coloranti. Asta in special in primele 3 luni. Cercetatorii, oameni de stiinta nu au ajuns inca la o concluzie clara, insa e bine ca bebele in primele trei luni cand este in plina formare, sa nu fie bombardat cu tot felul de chestii inutile si periculoase. Vopsirea parului, din nou, este un subiect muuuult discutat prin carti, reviste net. Nici aici nu exista o concluzie clara. Astfel ca se recomanda evitarea ei in primele 3 luni. Iar dupa cele trei luni, de preferat vopselele fara amoniac sau suvitele care nu ating pielea capului, astfel chimicalele nu ajung nici in sistemul nostru, nici la bebe.
Ritualul meu de frumusete include:
-scrub saptamanal cu zahar brun si ulei de masline. Cel mai bun scrub dupa parerea mea si nu numai pe perioada sarcinii
-dupa fiecare dus, in loc de cremele clasice pentru gravidute, eu folosesc ulei de migdale cu ulei de avocado (se gaseste in farmacii sau magazine naturiste). foarte hidratant si face minuni pentru elasticitatea pielii.
-sanii de asemenea au nevoie de ingrijire speciala, asa ca folosesc ori acelasi ulei magic ori crema speciala pentru gravide
-la cremele de fata trebuie evitata vitamina A si retinolul. Deci atentie la etichete
-mult somn:) este foarte important atat pentru bebe cat si pentru mamica. sa fie in forte si frumoasa.
Din ce am inteles eu pana acuma, pot sa spun ca nu conteaza ce faci, cu ce creme te dai sau ce haine porti, important e sa faci exact numai ceea ce iti face placere si te face sa te simti bine si frumoasa.

V-am mai spus eu voua ca aceasta sarcina m-a facut mai fericita decat as fi crezut eu vreodata, chiar daca uneori bebe se misca asa de tare incat incremenesc pe loc, chiar daca ma doare uneori spatele de zici ca am tras la sapa toata ziua, chiar
daca uneori hormonii isi fac de cap si ma fac melancolica sau hiper-nervoasa.Acuma, ca se apropie termenu, parca imi pare rau ca nu voi mai avea burtica mea:) poate parea ciudat, insa asa simt eu acuma. Mi-a placut aceasta perioada cu toate etapele ei. Noua luni in care nu ai altceva de facut decat sa te bucuri de ceea ce ti se intampla si sa te minunezi de ceea ce este in stare sa faca corpul tau.

2 comentarii: