vineri, 25 iunie 2010

Viata a la grecque

Azi se implinesc 2 saptamani de cand am aterizat pe taram grecesc. Nu stiam ce ma asteapta si cum va fi. Stiam doar ca ma asteapta dragostea mea si mi-a fost de ajuns sa iau decizia de a pleca din tara mea. Au trecut 2 saptamani si nu pot sa spun ca am de ce sa ma plang. Din potriva, asteptarile mi-au fost depasite. Iubitul meu stie ca sunt departe de casa mea si mama mea asa ca incearca cum poate mai bine sa umple golurile si sa imi faca mai usoara trecerea timpului pana cand va veni si mami in vizita. Viata in Grecia, din punctul meu de vedere, este mult mai frumoasa. Ori sunt eu subiectiva fiind aproape de iubirea mea ori chiar ceva se intampla aici. Cred ca totusi are de-a face cu aerul salin:D - briza marii care te loveste chiar si de la cativa km departare, soarele care dogoreste in mod placut sau mirosul de souvlaki care se pregateste in fiecare seara, una dintre ele sau toate trei ma fac sa ma simt euforica. Nu locuim in Atena, suntem cum s-ar spune la tara, intr-un oras de cam 4-5000 de locuitori. Putini dar suficienti. Incep deja sa cunosc pe tanti de la chiosc, pe tanti vecinile care stau in fiecare seara pe terasa si ne salutam respectuos, pe nenea pescaru care insista sa imi faca un peste mare intr-o seara, si bineinteles pe patronii de la terase care stiu deja ca trebuie sa imi aduca un bol cu chipsuri langa sucul meu de fiecare seara. Oamenii sunt calzi si deschisi, cel putin aparent. Mai mult, nici nu ma intereseaza. Pentru un oras mic, Andravida - pentru ca asa se numeste localitatea, are destule baruri si restaurante cat sa nu te repeti 7 zile pe saptamana, dar, ca peste tot anumite locuri sunt preferate altora, ca de exemplu taverna unde mancam souvlaki -cel mai bun pe care l-am mancat eu in Grecia de 6 ani de cand ma tot plimb pe aici. barurile de pe malul marii nici nu le mai mentionez ca sunt cate vrei, numai timp si bani sa fie pentru toate.

Nu pot sa nu ma gandesc si sa nu rad pe sub mustata, fie vorba intre noi, cand imi aduc aminte de toti cei care ma speriau inainte de plecarea mea in Grecia: cat de naspa e acolo acum, ca da faliment, ca mori de foame ca mai stiu eu cate altele mi-a fost dat sa aud. Am tacut si am ignorat. Nu puteam sa le zic (sau poate ar fi trebuit) ca nu ma tine pe mine o criza in loc, cand dragostea ma cheama atat de tare:)
si am plecat si am dat nas in nas cu viata greceasca si cu criza. Ei bine sper doar ca si Romania sa o duca atat de greu si de rau cat o duc grecii pe timp de faliment. Lumea aici isi vede in continuare de treaba, cei care munceau si isi vedeau de lungul nasului in ceea ce priveste cheltuielile se descurca si acum. Bineinteles e mai greu pt cei care luau totul pe datorii si de fapt nu aveau de unde plati. Atat. In rest, in continuarea grecii ies in fiecare zi, de 2 ori pe zi, cel putin, la cafea iar seara la cina.

Exista si aici parti mai putin frumoase, sau faptul ca trebuie sa muncesti mai mult pentru bani mai putin insa pana la urma ce conteaza cel mai mult in viata sa te umpli de bani si sa mori cu ei ingropati? sau sa te bucuri de atat cat ai cu toata inima si sa te bucuri de ceea ce iti ofera viata si oamenii din jur. Si sa nu uit, MAREA. Atat de frumoasa si atat de diferita de fiecare data. Marea aici face parte din cadrul fiecarei familii. Catelul si purcelul si copii si bunicii se duc obligatoriu sa faca baie, zilnic, daca le permite timpul si vremea, si se intrec in numarul de bai facute. Eu aici vorbesc din perspectiva vietii de la tara, caci nu traiesc in Atena unde lucrurile normal, ca in orice capitala, stau un pic diferit. Viata la tara insa este minunata. Nici macar lucrul nu te poate obosi sau plictisi deoarece toate magazinele/birourile au program special. Aici totul este deschis de la ora 9 la ora 14, dupa care lumea merge la mare/mancare/somn (exact in ordinea asta). Dupa ora 18 se deschid din nou magazinele, pana pe la 21-22. Sa nu uitam de faptul ca luni dupa-masa si miercuri dupa -masa nu se mai deschide nimic ca doar trebuieste un pic de repauz...eh criza necriza, atata timp cat exista soare mare si dragoste, parca nici mancare nu mai trebe:))

Salutari de la malul marii...

8 comentarii:

  1. Sper să ajung și eu acolo într-un mic concediu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Honey bunny, te pup. ;-) Tot ce pot zice este ca ma bate gandul sa ma mut si eu pe acolo. Daca acolo un barbat isi permite sa-si scoata nevasta de 2 ori pe zi la cafea/restaurant, indiferent de profesie, iar in Ro, chiar daca e director de companie(S.A.)/multinationala :-)), te scoate maxim o data pe saptamana la restaurant si cateodata si pentru aia trebuie stransa cureaua,...well...i`m clearly relocating! :-) Si sti la ce ma refer cu paralela de mai sus! ;-) Te pup si ma bucur sa aud ca ti-e mai mult decat bine. Tinem legatura! ;-) Pusiiiii.

    RăspundețiȘtergere
  3. E superba marea in Grecia, eu o consider ca e Paradisul, nu am vazut locuri mai frumoase ca acolo, si daca ai si iubirea alaturi ce iti poti dori mai mult ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris!!!!!
    ... ce fumos si simplu ai scris despre noua ta casuta!!!!.. :) se vede ca te potrivesti acolo si ca aparentele (parerea altora ;) ) de multe ori sunt inselatoare
    ...intotdeauna conteaza cel mai mult ce iti spune inimioara , iara tu ascultand-o ai gasit coltisorul de lume ce ti se potriveste ca o manusa!Oricum nimic nu este greu atunci cand ai jumatatea langa tine,totul se rezolva, So don't worry ... Just always be Happy as you are now!!!!
    ...Cat despre faza cu TARA :)... oricum tara pe timp de criza nu se compara cu orasul nostru in cele mai bune situatii!! :)))si oricum viata la tara a avut mereu un farmec aparte, dpmdv insemnand:liniste,simplitate,culoare si sincer te regasesti in toate aceste 3 caracteristici!!!
    ... Ma bucur ca esti perfect incadrata in " graficul financiar al crizei" :)) ...dar cel mai important din toate astea si cel mai mult ma bucur ca sufletelul tau se regaseste , pe zi ce trece , tot mai mult in locusorul unde i-a fost scris sa se cuibareasca alaturi de sufletelul "THE ONE" !!!!
    ...te pup si te imbratisez sincer,Alex :*

    RăspundețiȘtergere
  5. hello dear,

    ma bucur ca iti place si ca te simti bine.te-am apreciat foarte mult pentru decizia luata atat pe tine, cat si pe cealalta vrabiutza.sper sa va fie din ce in ce mai bine si sa iti traiesti pana la adanci batranete povestea frumoasa de dragoste. cel mai important este ca sunteti constienti de dragostea voastra si totul este mai usor atunci cand este realizat in doi.

    va pup

    RăspundețiȘtergere
  6. >:D< Ce ma bucur pentru tine. :)

    In sfarsit esti acolo unde trebuia sa fii demult si unde idi doresc sa ramai cat mai mult. Dar evident sa revii si in tara, macar din cand in cand, ca poate atunci o sa ne facem timp macar jumatate de ora sa ne vedem si sa povestim un pic. :)

    Astept sa-ti citesc povestile din Grecia si sper sa ne dai vesti bune cat mai curand. :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua draga mea prietena!Poate nu din greaseala am apasat pe acest subiect, fara sa stiu ca ai ceva amintiri de pe pamantul grecilor.Este foarte adevarat ca se spun multe despre istoria grecilor, dar realitatea este alta.Ca in fiecare tara sunt si uscaturi.Vreau sa-ti marturisesc ca eu am cele doua fete acolo, una fiind casatorita cu un grec.Nu sunt nefericita ca a facut acest pas acolo, ci pentru ca este prea departe de mine.Eu am fost o mama iubitoare de copii, fiind educatoare, le-am facut toate mofturile cand erau mici si acum s-au dus ca pasarile-n zbor.Nu-mi pare rau caci a nimerit la niste oameni minunati ce o iubesc din tot sufletul.Dar niciodata nu se stie ce-ti poate oferi viitorul...totusi e printre straini.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc ca te am alaturi pe blogul meu.Esti o femeie minunata!Am citit mai multe subiecte de pe blogul tau si mi-a placut.Am si eu o fata casatorita cu un grec si este bine.Eu am fost acolo de vreo cinci ori.Tot undeva la tara, aproape de Scala.Te mai astept cu un comentariu pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere