vineri, 2 decembrie 2011

Craciunul la greci

Sarbatorea mea preferata (si probabil nu numai a mea) este Craciunul. Ma cuprinde asa un spirit ludic cand vad beculete rosii si braduti veseli impodobiti ca as putea face orice. Craciunul la greci este sarbatorea nasterii Domnului in adevaratul sens al cuvantului. In Grecia nu exista Mos Craciun. El nu vine in 24 noaptea pe burlanul casei. In data de 24 respectiv 25 decembrie cuvintele cheie sunt familia, dragostea, veselia nasterii. Nu umbla nimeni ca nebunul dupa cadouri sa fie sub brad in seara de 24. Ceea ce mie personal imi place foarte mult. Mi se pare ca am uitat de fapt ce se sarbatoreste de Craciun. Mi se pare ca totul este numai marketing, numai campanii publicitare care mai de care mai scumpe, toate indreptate tinta spre consumatorul naiv care da buzna in magazine si cumpara tot ce vede cu ochii! Recunosc si eu asa am crescut si mi-a placut intotdeauan seara de 24 cand venea Mosu si gaseam surprizele sub brad. Insa nu simteam deloc de fapt despre ce era vorba in acea noaptea minunata. La greci Mosul vine pe data de 1 ianuarie. El se si numeste Mos Vasile, normal:) Si acest Mos Vasile este cel care aduce daruri la copilasii cuminti. Istoria spune ca Sfantul Vasile a fost cel care a pus bazele filantropiei ajutand copiii si familiie sarace. Ziua mortii lui, 1 ianuarie, a fost considerata de catre crestinii de atunci ca fiind o zi sfanta aducatoare de noroc si binecuvantare pentru noul an. Drept urmare a si ramas ca una dintre cele mai mari sarbatori ortodoxe. Asadar acest Sfant vasile este si cel care le aduce cadourile la copilasii greci. De altfel, el arata la fel ca si clasicul Mos Craciun si are aceeasi costumatie. Desi la inceput mi se parea o idee ciudata cum adica nu exista Mos Craciun, care vine cu daruri in noaptea de Craciun, cum adica copilul meu sa creasca fara sa stie ce e aia santa Claus dar acum mi se pare o idee fantastica. ma bucur ca va putea face diferenta intre ceea ce inseamna de fapt Craciunul si primitul darurilor. Craciunul va fi intotdeauna sarbatoarea familiei a dragostei a prieteniei si a sperantei si nu a goanei dupa jucarii costisitoare. Aia vom face in ianuarie:D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu